۲۶ دی ۱۴۰۲، ۱۱:۵۶

با رویکرد کار و تولید و نقش آن در تعالی جامعه؛

کنفرانس ملی نهج‌البلاغه در دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای یزد برگزار می‌شود

کنفرانس ملی نهج‌البلاغه در دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای یزد برگزار می‌شود

یزد- رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یز از برگزاری کنفرانس ملی و علمی تخصصی نهج البلاغه با رویکرد کار و تولید و نقش آن در تعالی جامعه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محتشمی، صبح سه‌شنبه در نشستی خبری با اشاره به برگزاری کنفرانس ملی علمی و تخصصی نهج البلاغه در دانشگاه فنی و حرفه ای در روزهای سوم و چهارم بهمن ماه، همزمان با میلاد حضرت علی (ع) اظهار کرد: در مهلت تعیین شده، ۲۳۰ مقاله به دبیرخانه این کنفرانس ملی رسید که از میان آنها، ۱۷۰ مقاله در مرحله داوری پذیرفته شد.

وی با اشاره به اینکه مقالات از سراسر کشور و تقریباً از تمامی استانها به استان یزد رسیده است، عنوان کرد: در این کنفرانس، ۸۰ مقاله صورت شفاهی و بقیه به صورت پوستر طی دو روز برگزاری مراسم، ارائه می شود.

محتشمی بیان کرد: کمیته علمی و داوری این کنفرانس ملی متشکل از بهترین صاحبنظران در حوزه نهج البلاغه است و می توان گفت درجه علمی این کنفرانس بالاست.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یزد گفت: ۲۳۰ مقاله به دبیرخانه کنفرانس ملی نهج‌البلاغه ارسال و از این تعداد ۱۷۰ مقاله پذیرفته شد.

وی با اشاره به اینکه رسالت‌های دانشگاه فنی و حرفه ای کاملاً مشخص است، ادامه داد: فلسفه برگزاری این کنفرانس در این دانشگاه، مهجوریت‌زدایی از آموزه‌های نهج‌البلاغه و نمو این آموزش‌ها در تمام ابعاد زندگی مردم در زمینه کار و تولید است.

کنفرانس ملی نهج‌البلاغه در دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای یزد برگزار می‌شود

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یزد با بیان اینکه اجرای این آموزه‌ها در جامعه باعث رشد و شکوفایی جامعه می‌شود، گفت: از رسالت‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای تربیت نیروی انسانی ماهر برای اشتغالزایی و پیشبرد اهداف اقتصادی است و این کنفرانس به ارزش‌های دینی و اخلاقی در زمینه اقتصادی و حرفه‌ای از دیدگاه نهج‌البلاغه پرداخته است.

محتشمی یادآور شد: ارزش کار و تلاش، کسب حلال، انصاف و عدالت، تعاون، وفای به عهد، پرهیز از اسراف و تبذیر، گرایش به ایجاد و توسعه شایستگی‌های متربیان برای یادگیری مادام العمر در کسب و کار در این کنفرانس مورد توجه قرار گرفته است.

محتشمی با اشاره به محورهای ده‌گانه کنفرانس نهج‌البلاغه عنوان کرد: «عدالت اقتصادی و تاثیر آن در رونق و سلامت کار و تولید از منظر نهج البلاغه»، «نظم و انضباط کاری از منظر نهج البلاغه»، «آثار روحی و روانی اشتغال و نقش ان در تعالی جامعه بر اساس آموزه های نهج البلاغه»، «زمینه‌های فرهنگی تحقق عدالت در کسب و کار از دیدگاه امام علی (ع) با تاکید بر نهج البلاغه» و «مدیریت، برنامه ریزی، تصمیم گیری، هدایت و نظارت بر فعالیت های اقتصادی از منظر نهج البلاغه و سیره جضرت علی (ع)» از محورهای این کنفرانس است.

کنفرانس ملی نهج‌البلاغه در دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای یزد برگزار می‌شود

وی، «تاثیر اخلاق مدیران و کارآفرینان بر تعالی سازمانی از دیدگاه حضرت علی (ع) با تاکید بر نهج البلاغه»، «علم، کار و آموزش های فنی و حرفه ای از منظر نهج البلاغه و سیره حضرت علی (ع)»، «فرهنگ کار از منظر امام علی (ع) در نهج البلاغه»، «رویکرد امام علی (ع) به رفاه اجتماعی در نهج البلاغه»، «سیره اقتصادی امام علی (ع) در نهج البلاغه» را از دیگر محورهای این کنفرانس علمی و تخصصی برشمرد.

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یزد ادامه داد: این کنفرانس که با مجوز دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور برگزار می‌شود، دارای امتیاز اخذ نمایه ISC است و ۱۵ مقاله برگزیده در پایان کنفرانس، ضمن تقدیر در نشریات و مجلات معتبر به چاپ خواهد رسید.

کد خبر 5996074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha